Pojednostavljenje postupka carinjenja
Automatizacija procesa i generisanje ocarinjenih carinskih deklaracija kao pdf dokumenata potpisanih kvalifikovanim digitalnim potpisom Uprave Carina
Profil korisnika
Uprava Carina je izvršni organ Vlade Republike Srbije u sastavu Ministarstva Finansija i Ekonomije koji sprovodi carinsku politiku Republike Srbije. Uprava Carina Republike Srbije je organizovana u 14 carinarnica, 70 graničnih prelaza i 72 carinske ispostave.
Poslovni izazov
Usled zahteva poslovne zajednice Uprava Carina je odlučila da uvede pojednostavljenje carinskog postupka za firme koje ispune određene kriterijume. Ovaj postupak omogućava najvećim firmama u Srbiji da razmene, na potpuno siguran način, dokumenta u elektronskom obliku sa Upravom Carina i da dobiju elektronski generisanu i digitalno potpisanu carinsku deklaracij.
Rešenje
|
|
Zajedno sa našim partnerima iz Microsoft Services i Network Security Solutions razvili smo sistem za pojednostavljeni postupak carinjenja se sastoji iz:
- web service-a za prijem elektronski prosleđenih deklaracija
- aplikacije za administraciju eksternih korisnika
- aplikaciju za monitoring pristiglih deklaracija
- semafora carinskih deklaracija
- servisa za generisanje i elektronsko potpisivanje ocarinjenih carinskih deklaracija kvalifikovanim digitalnim potpisom Uprave Carina
|
Sistem se sastoji iz TMG Servera koji rade kao firewall u
visokodostupnom režimu rada i omogućavaju komunikaciju sa web service-om
samo za korisnike koji su prethodno prosledili svoj digitalni
sertifikat i koji su već registrovani u grupi eksternih korisnika u
domenu Uprave Carina pomoću ASP.NET aplikacije za administraciju
carinskih agenata.
Carinska deklaracija koja se šalje u XML obliku je potpisana
kvalifikovanim digitalnim potpisom carinskog agenta izdatog od strane
CEPP-a ili Privredne Komore Srbije.
Administratori informacionog sistema na monitoring
aplikaciji koja je realizovana u ASP.NET tehnologiji mogu da prate
razmenu poruka između carinskih agenata i Uprave Carina i da intervenišu
u slučaju problema. Sve informacije se čuvaju u Microsoft SQL Server
2008 R2 bazi podataka.
Komunikacija između Uprave Carina i carinskih agenata je obezbeđena serverskim SSL sertifikatom koji je izdala Privredna Komora Srbije.
|
|
Nakon prepoznavanja carinskog agenta, vrši se kontrola pristigle carinske deklaracije a zatim se pokreće „tajmer“ carinske deklaracije. Carinski službenik na semaforu prati sve pristigle deklaracije i interveniše po potrebi ili kada sam sistem to od njega zatraži.
Na kraju procesa carinska deklaracija dolazi u status ocarinjena, sistem generiše pdf dokument, potpisuje ga kvalifikovanim digitalnim potpisom Uprave Carina koju je za Upravu Carina izgenerisao CEPP i obaveštava korisnika o završetku procesa.
|
Carinski agent tada može da preuzme ocarinjenu carinsku deklaraciju bilo direktno ili na portalu Uprave Carina koji je realizovan u Microsoft SharePoint 2007 tehnologiji.
Prednosti
Pomoću ovog sistema značajno se ubrzava proces carinjenja jer sistem automatski procesuira carinsku deklaraciju a proces se zaustavlja ili na intervenciju samog carinskog službenika ili kada postoji greška u sistemu.
Pored toga, sa elektronski potpisanom ocarinjenom carinskom deklaracijom prevoznik može odmah da nastavi prevoz robe.
Rezultat
Pored velikog broja najvećih domaćih firmi koje svakodnevno koriste ovaj sistem, nastavili smo sa radom u Upravi Carina na razvoju novih sistema na ovoj platformi na sličnim principima.
Ova platforma omogućava Upravi Carina novu vrstu pojednostavljenja svojih postupaka i mogućnost tranzicije svog informacionog sistema u skladu sa poslovnim potrebama kako same Uprave Carina tako i šire poslovne zajednice. Ovaj sistem trenutno koriste:
- Hemofarm
- Coca Cola
-
Ball Packaging
-
Toza Marković
- Grammer
- Leoni
- Yumis
- Draexlmaier
-
Metalac
-
Tetrapak
-
Mlekara Zornić